Powered By Blogger

nuffnang

Monday 10 October 2011

Pertandingan Fotografi 1Malaysia

Salam to all..

Fotografi kini semakin popular dan menjadi satu hobi baru dikalangan warga, especially anak-anak muda. Dulu, kamera DSLR hanya digunakan oleh jurufoto2 media dan organisasi kerajaan dan swasta. Dalam tidak sedar semakin ramai warga memiliki DSLR dan menjadi satu trend masakini. Sesiapa yang mempunyai hobi ini dilihat cool.

Di Negara maju fotografi menjadi hobi oleh warganya. Dengan benchmark dan petanda ini bolehlah dikatakan Negara kita kini sedang pesat kearah mencapai status negara maju.

Cakap pasal fotografi ni, Warghih pun nak war-warkan satu program yang sedang dianjurkan oleh KPKK dan Jabatan Penerangan Malaysia iaitu Pertandingan Fotografi 1Malaysia.

Hadiah pertandingan ini amat lumayan iaitu hadiah pertama sebanyak RM 20,000, hadiah kedua RM15,000, hadiah ketiga RM10,000 dan 7 hadiah saguhati bernilai RM 1000.

Sape2 yang ade kamera DSLR tu rebutlah peluang ini. Mane nak dapat peluang semacam ini. Kalau menang tempat pertama tu boleh beli 4-5 buah kamera DSLR Nikon D7000... Lagi satu tak banyak modal pun tangkap gambar kalu dah ada kamera tu.

Bukan susah sangat pun...tangkaplah gambar yang mengambarkan atau bertemakan 1Malaysia, pastuh hantar. Tapi make sure menepati syarat2 pertandingan. 31 Oktober ni tarikh tutupnya..

Dan yang paling penting ialah supaya matlamat pertandingan ini tercapai iaitu mengalakkan perpaduan kaum dan menyemarakkan semangat 1Malaysia.

Kalau berminat layarilah website sini, sini dan sini. Selamat Berjaya dan Selamat Mencuba...

No comments:

Post a Comment

nuffnang