Powered By Blogger

nuffnang

Thursday 6 October 2011

Bajet 2012 dan PRU13


Salam to all..

Tinggal beberapa jam lagi kerajaan akan mengumumkan belanjawan bagi tahun depan. Bajet 2012 ini penting kerana ianya sinonim dengan persiapan menghadapi pilihanraya Umum ke 13 yang dijangka berlangsung awal tahun depan atau akhir tahun ini.

Apepun perancangan kerajaan, Warghih menyambut baik usaha-usaha positif kearah membantu rakyat di segenap lapisan terutamanya golongan berpendapatan rendah dan sederhana. Rakyat yang bakal mengecapi manfaat pula bersyukurlah kepada Allah SWT atas rezeki yang diberikan dan berterima kasihlah kepada kerajaan.

Atas dasar itu juga kuatkan sokongan anda kepada kerajaan memerintah yang sentiasa memikirkan dan mendahulukan kepentingan rakyat.

Baru-baru ini pihak di seberang sana telah mengumumkan belanjawan angan-angan mereka. Pendapat Tun Mahathir mengenainya harus dijadikan asas meneliti dan memahami gula-gula yang ditawarkan.

“Memang mudah merancang dengan duit yang kita tidak ada” ujar Tun.

Pilihanraya yang lepas kita dapat saksikan pembangkang menawarkan pelbagai janji manis jika menang pilhanraya. Namun, selepas menang sahaja di 4 buah negeri, janji tinggal janji. Masa pilihanraya nampak muka, lepas menang lubang hidung pun x nampak…

Apepun belanjawan kali ini sesuatu yang menarik kerana PRU 13 is around the corner. Umpama time bomb yang menanti diletup. Jentera politik UMNO dan BN haruslah bersedia mulai sekarang. Kerana sebarang kekalahan/ kemenangan adalah atas dasar rakyat yang memilih dan melihat perangai anda.

No comments:

Post a Comment

nuffnang