Powered By Blogger

nuffnang

Thursday 6 October 2011

Mahathir VS Yahudi



Salam to all..

Warghih link kan video wawancara Tun Dr Mahathir di BBC World. Temubual ini sarat dengan informasi yang berguna untuk diteliti dan dijadikan rujukan. Wartawan yang menemuramah ini sering memprovokasi Tun Dr. M dengan pelbagai tuduhan. Lihat bagaimana Tun menjawab setiap tuduhan dengan tenang dan sinikal hingga wartawan ini terpaksa menukar topik.

Hal yang dapat difahami bersama ialah Pemikiran Tun Dr. M sangat luas kerana beliau sangat cintakan ilmu dan suka membaca buku. Seorang kenalan Warghih yang merupakan bekas Setiausaha Akhbar Tun Mahathir Mohamad memberitahu Warghih bahawa Tun Dr. M seorang yang sangat sharp pemikirannya. Jika beliau mula menulis beliau tidak berhenti menulis kerana idea yang sangat banyak. Berbeza dengan kita jika menulis terpaksa stop kejap untuk mencarik idea...

Bebalik semula kepada temubual berkenaan, di akhir sesi wartawan ini membangkitkan bahawa Ketua Pembangkang Malaysia (DSAI) menyuruh Tun Dr. M tutup mulut. Dan Tun mengatakan kenapa beliau harus menutup mulut, Puak Pembangkang sedang merosakkan negara. Jika beliau menutup mulut beliau akan menjadi seorang yang tidak bertanggungjawab.

Maka kesimpulannya, seluruh rakyat Malaysia jangan tutup mulut dan jangan biarkan Negara ini dirosakkan oleh Pakatan Rakyat. Setiap orang harus memainkan peranan dan jangan mengharapkan tugas ini dipikul oleh Tun. Dr. M sorang sahaja. Ingat pepatah melayu bersatu kita teguh, bercerai kita roboh.

No comments:

Post a Comment

nuffnang