Powered By Blogger

nuffnang

Monday 4 July 2011

Shah Alam 2 - Pelaburan Bijak


Salam to all..

Warghih pada mulanya tidak sedar kewujudan Shah Alam 2 ni. Selepas meninjau ke kawasan UiTM Puncak Alam barulah warghih mengetahui wujudnya satu pembangunan baru iaitu Shah Alam 2.

Bandar ini dimajukan oleh syarikat yang reputasinya sangat terkenal iaitu IJM Land. Design-design rumah dikawasan ini sangat cantik, hebat dan up to date. Yang lebih menarik perhatian warghih ialah harga yang ditawarkan iaitu dengan RM 280,000 anda boleh memiliki sebuah rumah semi dee!

Di kawasan lembah Klang ini sememangnya jangan harap nak dapat rumah bertanah, berkeluasan luas dengan harga tersebut. Kalau boleh dapat pun rumah tersebut kemungkinan bermasalah.

Di kawasan ini terdapat pasaraya besar econsave. Dalam perancangan kini ialah pembinaan sebuah pasaraya besar Tesco. Selain itu terdapat juga restoran fast food iaitu Mc Donald, stesyen minyak dan lain-lain di sekitar Shah Alam 2.

Lokasi Shah Alam 2 yang hampir dengan UiTM Puncak Alam menjadikan rumah di kawasan ini top selling. Baru-baru ini IJM Land membuat penjualan rumah semi dee iaitu Carmitta namun x sampai berapa bulan sold out. Kemudian IJM Land merancang membina semi dee iaitu jenis Amanda. Belum pun lagi membina showhouse Amanda juga sudah habis macam goreng pisang.

So apa yang dapat di kenalpasti ialah rumah di kawasan ini menjadi pilihan ramai malah yang ada yang bekerja di Kuala Lumpur, Subang pun memilih untuk membeli di kawasan ini mungkin kerana tempat ini aman, bersih dan tenang.

Selain itu semenjak UiTM beroperasi di kawasan ini, nilai sewa rumah semakin meningkat kepada RM 1000 lebih bagi rumah teres. Lebih memudahkan penyewa yang rata-ratanya student UiTM ialah perkhidmatan bas rapidkl juga dilihat melalui jalan ini.

Warghih mendengar rumours bahawa UiTM Puncak Alam akan menerima lebih 40,000 pelajar selepas ini. Sekiranya ianya berlaku, maka bermakna kemeriahan Shah Alam seperti di Seksyen 7 dan Seksyen 2 akan wujud di kawasan ini. Lebih bagus ialah peluang-peluang perniagaan akan wujud macam cendawan tumbuh selepas hujan. Kerana permintaan yang tinggi terhadap produk dan perkhidmatan akan muncul di sini selain dari peluang pekerjaan.

No comments:

Post a Comment

nuffnang