Powered By Blogger

nuffnang

Monday 25 July 2011

Pengagihan Bendera Malaysia Percuma Sempena Sambutan Kemerdekaan ke 54

Salam to all..

Setiapkali tiba musim Sambutan Kemerdekaan, ada segelintir pihak yang mencari-cari adakah pihak Kerajaan akan memberikan Jalur Gemilang secara percuma kepada organisasi tertentu atau orang awam.

Pada pandangan warghih jika benar seseorang itu bersemangat patriotik, orang itu mestilah sanggup berkorban nyawa dan harta demi Negara. Itu barulah seorang patriot sejati. Tapi dalam kes nak mendapatkan bendera percuma ni, lebih baiklah beli bendera tu barulah benar2 patriotik. Bukan mahal sangat punn...jangan la kedekut sangat!

Warghih tengok ramai antara kita ni semua nak free je.. Kemon la brader, dah macam-macam kerajaan bagi kepada kita semua. Pendidikan, subsidi, pembangunan.. u name it, tak terkira banyaknya kerajaan memberi kepada kita semua. Tapi bila nak tunjukkan semangat patriotik.. hampeh... Bendera pun nak mintak dari kerajaan bagi.

Sempena kemerdekaan kali ini merdeka kanlah minda kita semua dari sikap dan sifat terlalu bergantung ini. Dan berjinak-jinaklah untuk berusaha sendiri untuk mendapatkan sesuatu. Nikmat sesuatu perkara yang diperoleh dengan cara berusaha sendiri lebih baik daripada dapat free...

* tajuk ni saje warghih kasik catchy sikit barula kene...heheheh

No comments:

Post a Comment

nuffnang