Powered By Blogger

nuffnang

Wednesday 29 June 2011

Skim Rumah Pertamaku inisiatif Kerajaan bantu Rakyat

Salam to all..

Kerajaan hari ini dilihat komited dalam menggalakkan rakyat terutamanya golongan muda didalam pemilikan hartanah. Skim Rumah Pertamaku yang dilancarkan oleh YAB Perdana Menteri baru-baru ini merupakan langkah tepat kerajaan didalam membantu rakyat memiliki rumah pertama mereka dengan cepat.

Warghih melihat hal ini merupakan bukti keprihatinan kerajaan didalam membantu rakyat supaya mampu membeli rumah dalam suasana kos sara hidup dan kos hartanah yang semakin tinggi hari ini. Tanpa dasar ini rakyat tidak boleh membeli hartanah kerana harga yang tersangat mahal dan diluar kemampuan mereka. Namun, menerusi dasar ini golongan muda berpendapatan RM3000 kebawah boleh membeli rumah berharga RM100,000 hingga RM 220,000.

Kerajaan sememangnya selalu membantu rakyat terutamanya kaum bumiputera dalam memastikan mereka terbela didalam persaingan yang sangat hebat hari ini. Pelbagai usaha telah dijalankan, tetapi kaum bumiputera masih ke belakang. Warghih berpendapat, kaum bumiputera haruslah sedar dan berusaha memajukan diri dan membela nasib mereka. Ini dapat dilakukan dengan mengambil dan memanfaatkan semua peluang-peluang yang telah diberikan kerajaan.

Peluang-peluang tersebut begitu banyak. "U name it", bak kata orang putih. Peluang menjana pendapatan, peluang pelaburan, pemilikan hartanah, pendidikan dan bermacam-macam bantuan. Warghih percaya ada pihak tertentu cemburu dengan bantuan2 ini, kerana mereka tidak berpeluang seperti kita. Tetapi orang kita ni pulak tak nak rebut pun peluang didepan mata...

Skim Rumah Pertamaku ini salah satu peluang dan bantuan kerajaan yang baru saja diperkenalkan. Warghih berharap semua pihak dapat memanfaatkannya dan yang paling penting bersyukurlah kepada tuhan dan BERTERIMA KASIHLAH dan SOKONGLAH Kerajaan.

* nota kaki : skim ini untuk swasta saje. Penjawat awam loan gomen da provide...

No comments:

Post a Comment

nuffnang